Menu
Uncategorised
- Szczegóły
-
Opublikowano: 24 listopad 2017
-
Odsłony: 2203
Sołtysi Gminy Opatów kadencji 2018 - 2023
1. Sołectwo Adamów – Pater Maria – Sołtys
2. Sołectwo Balbinów – Kwiatkowska Lidia – Sołtys
3. Sołectwo Brzezie – Czerwińska Barbara – Sołtys
4. Sołectwo Czerników Karski – Adamski Artur – Sołtys
5. Sołectwo Czerników Opatowski – Cielecki Zdzisław – Sołtys
6. Sołectwo Gojców – Suska Wiesław – Sołtys
7. Sołectwo Jagnin – Łata Edyta – Sołtys
8. Sołectwo Jałowęsy – Wąs Janusz – Sołtys
9. Sołectwo Jurkowice – Jarochowicz Piotr – Sołtys
10. Sołectwo Karwów – Piotrowski Henryk – Sołtys
11. Sołectwo Kobylany – Bławat Aneta – Sołtys
12. Sołectwo Kobylanki – Jabczyk Tadeusz – Sołtys
13. Sołectwo Kochów – Gardynik Antoni – Sołtys
14. Sołectwo Kornacice – Flasińska Zofia – Sołtys
15. Sołectwo Lipowa – Lis Wioletta – Sołtys
16. Sołectwo Marcinkowice – Lebieda Barbara – Sołtys
17. Sołectwo Nikisiałka Duża – Kalita Joanna – Sołtys
18. Sołectwo Nikisiałka Mała – Pawlik Lucjan – Sołtys
19. Sołectwo Oficjałów – Skrzypczak Gustawa – Sołtys
20. Sołectwo - Okalina-Kolonia – Waga Anna – Sołtys
21. Sołectwo - Okalina-Wieś – Lis Janusz – Sołtys
22. Sołectwo Podole – Janda Ewa – Sołtys
23. Sołectwo Rosochy – Wilczak Stanisław – Sołtys
24. Sołectwo Strzyżowice – Kupiec Edward – Sołtys
25. Sołectwo Tomaszów – Kargul Krystian – Sołtys
26. Sołectwo Tudorów – Pawełczak Alina – Sołtys
27. Sołectwo Wąworków – Pustuła Sylwester – Sołtys
28. Sołectwo Zochcinek –Czekaj Sylwester - Sołtys
- Szczegóły
-
Opublikowano: 01 sierpień 2017
-
Odsłony: 26738
INFORMACJA W SPRAWIE STYPENDIÓW/ZASIŁKÓW SZKOLNYCH NA ROK SZKOLNY 2017/2018
Stypendium przeznaczone jest dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Opatów.
Termin składania wniosków:
- od 01 do 15 września 2017 r. - w przypadku uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
- od 01 września do 15 października 2017r. – w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych.
Wnioski o stypendium szkolne należy pobierać, a po wypełnieniu składać w Punkcie Obsługi Klienta (pokój nr 1) w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie.
Warunkiem przyznania świadczenia jest udokumentowanie trudnej sytuacji materialnej rodziny ucznia, której miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekraczać kwoty 514,00 zł. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające dochody rodziny z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, czyli za miesiąc sierpień 2017r.
Stypendium wypłacane będzie pod warunkiem przedłożenia i rozliczenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie dokumentów (faktur) potwierdzających poniesienie wydatków na cele edukacyjne zgodnie z ostateczną decyzją o przyznaniu świadczenia. Do rozliczenia mogą zostać uwzględnione faktury za zakup podręczników od czerwca 2017 roku, na pozostałe materiały szkolne od lipca 2017 roku oraz za internet – od września do czerwca.
Stypendium szkolne realizowane jest poprzez refundację dokonanego zakupu wg katalogu wydatków kwalifikowanych:
1. Podręczniki, ćwiczenia, zeszyty, książki rozwijające zainteresowania ucznia,
2. Słowniki, encyklopedie, atlasy, tablice (np. matematyczne), lektury szkolne i opracowania do lektur, mapy, globusy,
3. Tornister (plecak szkolny),
4. Piórnik, artykuły szkolne ( np. bloki, flamastry, kredki, pędzle, farby, klej, papier kolorowy, ołówki, długopisy, pióra, gumki, temperówki, kalkulatory, bibuła, brystole, papier kancelaryjny, nożyczki, taśma klejąca, papier milimetrowy, korektory, przybory geometryczne, plastelina , modelina, itd.),
5. Obuwie sportowe na w-f ,
6. Strój na w-f ( dres-spodnie i bluza, koszulka sportowa, spodenki gimnastyczne ),
7. Strój galowy wymagany przez szkołę po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły,
8. Przybory, materiały i strój do praktycznej nauki zawodu (potwierdzone opisem profilu szkoły),
9. Komputer, laptop, tablet, oprogramowanie, części do komputera, ( mysz, klawiatura, słuchawki, głośniki) nośniki danych (płyty, pendrive), koszt naprawy komputera,
10.Drukarki lub urządzenia wielofunkcyjne, tusze do drukarek, papier do drukarki, multimedialne programy edukacyjne, pokrycie kosztów abonamentu internetowego ( od września do czerwca ),
11. Biurko, krzesło, lampa na biurko,
12. Koszt wyjazdu na tzw. ,,zieloną szkołę”,
13. Koszt udziału w pozaszkolnych zajęciach edukacyjnych ( np. nauka języków obcych, kurs komputerowy i inne), koszt czesnego za naukę,
14. Koszt udziału w zajęciach pozaszkolnych związanych z rozwijaniem indywidualnych zdolności (np. taniec, karate, itp.),
15. Basen (strój kąpielowy, klapki, itp),
16. Koszty pobytu w internatach i bursach, ( dot. tylko uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów)
17. Zwrot kosztu dojazdu do szkół ( bilety miesięczne), - dot. tylko uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów,
18. Okulary korekcyjne,( faktura wystawiona na rodzica z adnotacją jakiego dziecka dotyczy)
19. Instrumenty muzyczne wykorzystywane w szkole do nauki gry.
Faktury bądź rachunki uproszczone muszą być wystawione imiennie na rodzica / opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia. Zakupione rzeczy np. buty, plecak powinny mieć wpisaną na fakturze adnotację „sportowe” lub „szkolne”, a inne artykuły zakupione były zgodne z nazwami umieszczonymi w w/w katalogu zakupów.
Jeśli dokonano zakupu odzieży lub obuwia:
- w przypadku przyznania stypendium uczennicy – refundowane będą ubrania sportowe damskie/dziewczęce, obuwie damskie/dziewczęce. Na fakturach uczennicy nie powinny znajdować się artykuły męskie/chłopięce.
- w przypadku przyznania stypendium uczniowi refundowane będą ubrania sportowe męskie/chłopięce, obuwie męskie/chłopięce. Na fakturach dotyczących ucznia nie powinny znajdować się artykuły damskie/dziewczęce.
W roku szkolnym, w którym przyznawane jest stypendium szkolone obowiązują faktury z następującymi terminami za:
- zakup podręczników - od czerwca danego roku,
- pozostałe materiały szkolne – od lipca danego roku wg wykazu materiałów kwalifikowanych.
- internet – od września do czerwca.
W sytuacji kupna artykułów używanych (podręczniki, komputer) od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, poniesiony wydatek można udokumentować umową kupna-sprzedaży sporządzoną między osobami dorosłymi, posiadającą elementy konstrukcyjne do zakwalifikowania jako prawidłowo sporządzona, bądź można sporządzić oświadczenie, które zawiera informacje: od kogo odkupiliśmy daną rzecz, jej nazwa/tytuł, do czego nam potrzebna, za jaką kwotę zakupiono.
Jako nie związane z celami edukacyjnymi należy uznać wydatki na: skarpety, odzież i obuwie do codziennego noszenia, opłacanie komitetu rodzicielskiego, ubezpieczenia uczniów lub wyżywienia w szkole, koszt udziału w imprezach szkolnych nie mających charakteru edukacyjnego (np. studniówka), sprzęt rehabilitacyjny, rower dla ucznia jako środek transportu.
Zasiłek szkolny
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej wyłącznie z powodu zdarzenia losowego, w szczególności klęski żywiołowej, nagłej lub długotrwałej choroby ucznia, śmierci rodziców lub opiekunów prawnych. Zasiłek szkolny może być przyznany jeden raz w stosunku do jednego zdarzenia losowego. O zasiłek szkolny można się ubiegać w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
Wszelkich informacji dotyczących przyznania stypendium szkolnego lub zasiłku szkolnego udziela Punkt Obsługi Klienta, pokój nr 1, Tel. 15 8681301 lub Referat Organizacyjny, pokój nr 22, Tel. 15 8681324. Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie.
- Szczegóły
-
Opublikowano: 01 sierpień 2016
-
Odsłony: 13054
Stypendium szkolne w roku szkolnym 2016/2017
Stypendium przeznaczone jest dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Opatów.
Termin składania wniosków:
- od 01 do 15 września 2016 r. - w przypadku uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,
- od 01 września do 15 października 2016 r. – w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych.
Wnioski o stypendium szkolne należy pobierać, a po wypełnieniu składać w Punkcie Obsługi Klienta (pokój nr 1) w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie.
Warunkiem przyznania świadczenia jest udokumentowanie trudnej sytuacji materialnej rodziny ucznia, której miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekraczać kwoty 514,00 zł. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające dochody rodziny z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, czyli za miesiąc sierpień 2016r.
Stypendium wypłacane będzie pod warunkiem przedłożenia i rozliczenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie dokumentów (faktur) potwierdzających poniesienie wydatków na cele edukacyjne zgodnie z ostateczną decyzją o przyznaniu świadczenia. Do rozliczenia mogą zostać uwzględnione faktury za zakup podręczników od czerwca 2016 roku, na pozostałe materiały szkolne od lipca 2016 roku oraz za internet – od września do czerwca.
Stypendium szkolne realizowane jest poprzez refundację dokonanego zakupu wg katalogu wydatków kwalifikowanych:
1. Podręczniki, ćwiczenia, zeszyty, książki rozwijające zainteresowania ucznia,
2. Słowniki, encyklopedie, atlasy, tablice (np. matematyczne), lektury szkolne i opracowania do lektur, mapy, globusy,
3. Tornister (plecak szkolny),
4. Piórnik, artykuły szkolne ( np. bloki, flamastry, kredki, pędzle, farby, klej, papier kolorowy, ołówki, długopisy, pióra, gumki, temperówki, kalkulatory, bibuła, brystole, papier kancelaryjny, nożyczki, taśma klejąca, papier milimetrowy, korektory, przybory geometryczne, plastelina , modelina, itd.),
5. Obuwie sportowe na w-f ,
6. Strój na w-f ( dres-spodnie i bluza, koszulka sportowa, spodenki gimnastyczne ),
7. Strój galowy wymagany przez szkołę po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły,
8. Przybory, materiały i strój do praktycznej nauki zawodu (potwierdzone opisem profilu szkoły),
9. Komputer, laptop, tablet, oprogramowanie, części do komputera, ( mysz, klawiatura, słuchawki, głośniki) nośniki danych ( płyty, pendrive ), koszt naprawy komputera,
10.Drukarki lub urządzenia wielofunkcyjne, tusze do drukarek, papier do drukarki, multimedialne programy edukacyjne, pokrycie kosztów abonamentu internetowego ( od września do czerwca ),
11. Biurko, krzesło, lampa na biurko,
12. Koszt wyjazdu na tzw. ,,zieloną szkołę”,
13. Koszt udziału w pozaszkolnych zajęciach edukacyjnych ( np. nauka języków obcych, kurs komputerowy i inne), koszt czesnego za nauke,
14. Koszt udziału w zajęciach pozaszkolnych związanych z rozwijaniem indywidualnych zdolności (np. taniec, karate, itp.),
15. Basen (strój kąpielowy, klapki, itp),
16. Koszty pobytu w internatach i bursach, ( dot. tylko uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów)
17. Zwrot kosztu dojazdu do szkół ( bilety miesięczne), - dot. tylko uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz słuchaczy kolegiów,
18. Okulary korekcyjne,( faktura wystawiona na rodzica z adnotacją jakiego dziecka dotyczy)
19. Instrumenty muzyczne wykorzystywane w szkole do nauki gry.
Faktury bądź rachunki uproszczone muszą być wystawione imiennie na rodzica / opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia. Zakupione rzeczy np. buty, plecak powinny mieć wpisaną na fakturze adnotację „sportowe” lub „szkolne”, a inne artykuły zakupione były zgodne z nazwami umieszczonymi w w/w katalogu zakupów.
Jeśli dokonano zakupu odzieży lub obuwia:
- w przypadku przyznania stypendium uczennicy – refundowane będą ubrania sportowe damskie/dziewczęce, obuwie damskie/dziewczęce. Na fakturach uczennicy nie powinny znajdować się artykuły męskie/chłopięce.
- w przypadku przyznania stypendium uczniowi refundowane będą ubrania sportowe męskie/chłopięce, obuwie męskie/chłopięce. Na fakturach dotyczących ucznia nie powinny znajdować się artykuły damskie/dziewczęce.
W roku szkolnym, w którym przyznawane jest stypendium szkolone obowiązują faktury z następującymi terminami za:
- zakup podręczników - od czerwca danego roku,
- pozostałe materiały szkolne – od lipca danego roku wg wykazu materiałów kwalifikowanych.
- internet – od września do czerwca.
W sytuacji kupna artykułów używanych (podręczniki, komputer) od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, poniesiony wydatek można udokumentować umową kupna-sprzedaży sporządzoną między osobami dorosłymi, posiadającą elementy konstrukcyjne do zakwalifikowania jako prawidłowo sporządzona, bądź można sporządzić oświadczenie, które zawiera informacje: od kogo odkupiliśmy daną rzecz, jej nazwa/tytuł, do czego nam potrzebna, za jaką kwotę zakupiono.
Jako nie związane z celami edukacyjnymi należy uznać wydatki na: skarpety, odzież i obuwie do codziennego noszenia, opłacanie komitetu rodzicielskiego, ubezpieczenia uczniów lub wyżywienia w szkole, koszt udziału w imprezach szkolnych nie mających charakteru edukacyjnego (np. studniówka), sprzęt rehabilitacyjny, rower dla ucznia jako środek transportu.
Zasiłek szkolny
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej wyłącznie z powodu zdarzenia losowego, w szczególności klęski żywiołowej, nagłej lub długotrwałej choroby ucznia, śmierci rodziców lub opiekunów prawnych. Zasiłek szkolny może być przyznany jeden raz w stosunku do jednego zdarzenia losowego. O zasiłek szkolny można się ubiegać w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.
Wszelkich informacji dotyczących przyznania stypendium szkolnego lub zasiłku szkolnego udziela Punkt Obsługi Klienta, pokój nr 1, Tel. 15 8681301 lub Referat Organizacyjny, pokój nr 22, Tel. 15 8681324. Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie.
- Szczegóły
-
Opublikowano: 13 styczeń 2016
-
Odsłony: 10238
Programy ferii zimowych 2016
Samorządowy Zespół Szkół Nr 1 w OPATOWIE
Samorządowy Zespół Szkół Nr 2 w OPATOWIE
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kobylanach
Opatowski Ośrodek Kultury
- Szczegóły
-
Opublikowano: 12 październik 2015
-
Odsłony: 9624
- Szczegóły
-
Opublikowano: 03 kwiecień 2015
-
Odsłony: 1247
W związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243)w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie w zakresie obsługi osób uprawnionych ustalononastępujące zasady działania i dostępu do usług przy wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się:
1. Osoba uprawniona (osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej (osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie) w kontaktach z Urzędem Miasta i Gminy w Opatowie.
2. Prawo, o którym mowa w pkt 1, może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).
3. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z prawa, o którym mowa w pkt 1, Urząd Miasta i Gminy w Opatowie nie może wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.
4. Przetwarzanie informacji i danych w czasie korzystania przez osobę uprawnioną z pomocy osoby przybranej odbywa się w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się z Urzędem Miasta i Gminy w Opatowie.
5. W Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie wykorzystuje się następujące środki wspierające komunikowanie się:
a. strona internetowa (www.umopatow.pl)
b. poczta elektroniczna (adresy dostępne na stronie internetowej Urzędu , a w szczególności adres:
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz
c. faks nr 15 8684647
6. Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się.
7. Osoba uprawniona, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, ma prawo współdecydowania wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi o wybranej formie komunikowania się.
8.Urząd Miasta i Gminy w Opatowie zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika (pkt 1-4 stosuje się odpowiednio), co nie wyklucza możliwości korzystania z innych uprawnień.
9. W przypadku braku możliwości zapewnienia realizacji świadczenia przez pracownika Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, zapewnia się dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM lub SKOGN wpisanego do rejestru prowadzonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego, na zasadach określonych w pkt 12.
10. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm. ).
11. Osoba uprawniona będąca osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, do Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
12. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 11, powinno zawierać informacje zawarte w załączniku . Zgłoszenia można dokonać:
- elektronicznie na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- faksem na numer: 15 8684647
- złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie
13. Po dokonaniu zgłoszenia, o którym mowa w pkt 11, Urząd Miasta i Gminy w Opatowie zapewnia obsługę osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.
14. Urząd Miasta i Gminy w Opatowie , w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji określonych uprawnień.
15. Urząd Miasta i Gminy w Opatowie udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
16.Niniejszą informację dotyczącą sposobu realizacji ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r., Nr 209, poz. 1243) zamieszcza się na stronie internetowej Urzędu www.umopatow.pl oraz na tablicy ogłoszeń.
WZÓR ZGŁOSZENIA OSOBY UPRAWNIONEJ DOTYCZĄCEGO KORZYSTANIA ZE ŚWIADCZENIA
- Szczegóły
-
Opublikowano: 03 kwiecień 2015
-
Odsłony: 1243
Zasady zachowania się ludności podczas występowania skrajnych zjawisk meteorologicznych: http://czkw.kielce.uw.gov.pl/czk/poradnik/kleski-zywiolowe
Strona 2 z 5